Mac Magic of the Night Lipstick – All Fired Up

IMG_3249....

Zo, dat is alweer een tijdje geleden. Langzaam aan zullen er weer artikelen online komen op Nails for Fun. Ik trap gelijk af met één van de meest gewilde collectie van het jaar. De Holiday collectie van MAC. Hier kijkt menig MAC liefhebber al weken naar uit. Uiteraard kon ook ik niet wachten tot de prachtige collectie online stond. Veel had ik niet op mijn wishlist maar een lipstick kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Zo bestelde ik, al is het alleen al om prachtige verpakking, een lipstick uit de Magic of the Night collectie.

IMG_3254....

IMG_3247...

Er waren in het totaal vier kleuren beschikbaar waarvan drie kleuren in de permanente collectie zitten. Ik heb zelf de kleur All Fired Up besteld, een kleur die je dus eigenlijk altijd wel kan kopen maar de prachtige metallic paarse verpakking maakt de lipstick in mijn ogen nét even wat leuker.

Zoals te verwachten was het op de dag van de release weer een hoop gestress en continue refreshen van de site. Daarom had ik de lipstick een dag daarvoor al bij de Bijenkorf besteld. Een dag later heb ik nog wel een andere lipstick proberen de bestellen maar dat ging mis helaas, daar vertel ik in een andere artikel meer over.

Terug naar de lipstick, is het geen plaatje? Ik vind de huls ontzettend mooi maar ik ben zoals jullie weten een sucker voor verpakkingen. Zelf het doosje vind ik te mooi om weg te gooien.

IMG_3258...

Ik heb dus gekozen voor de kleur All Fired up. Een behoorlijk aanwezige rood/roze kleur. De lipstick heeft een retro matte finish en is qua aanbrengen niet heel gemakkelijk. Ondanks dat geeft de kleur wel goed pigment af. De retro matte finishes zijn qua lipstick niet mijn grootste favoriet omdat ze ontzettend droog aanvoelen op je lippen. Goed scrubben van de lippen is eigenlijk wel een must want dit soort lipsticks maken velletjes goed zichtbaar.

IMG_3262....

all-fired-up

All Fired Up brengt wat stroef aan. Een tip hiervoor is om wat lippenbalsem aan te brengen voor gebruik, dat werkt niet even wat fijner. De houdbaarheid daarentegen is ontzettend goed want de lipstick blijft zitten als een huis. Wel gaat het naarmate de dag vordert wat korrelen aan de binnenkant van je lippen.  De lipstick opnieuw aanbrengen is niet de beste optie, je kunt beter dan de hele kleur verwijderen en weer opnieuw opbrengen want met meerdere laagjes werken, daar wordt het resultaat helaas niet mooier van.

Daarentegen vind ik de kleur prachtig. Hoewel ik het eigenlijk wel meer een zomers kleurtje vind draag ik All Fired Up in deze tijd van het jaar op zich ook nog wel graag.

Ik ben over het algemeen wel tevreden. Het zal niet mijn meest gedragen lipstick worden van MAC maar dat heeft meer te maken met het draagcomfort. De kleur vind ik fantastisch.

Helaas zijn zoals gewoonlijk de items uit een limited edition ontzettend snel uitverkocht. Wat dat betreft is dat echt wel een aandachtspuntje voor MAC wat mij betreft. Momenteel is de collectie uitverkocht maar op Marktplaats en Ebay kun je zeker nog wel wat exemplaren vinden.

De lipsticks zijn iets duurder dan normaal. Voor een lipstick uit de Magic of the Night collectie betaal je 21 euro.

Heb jij nog iets kunnen bemachtigen uit de collectie?

Leave a comment